نشست دیپلماسی اقتصادی در آمریکای لاتین

با حضور جناب آقای صالحی؛ سفیر سابق ایران در اسپانیا و کوبا

نشست کارگاه تجربه به میزبانی دفتر مطالعات دیپلماسی_اقتصادی صبح امروز با حضور جناب سید داوود صالحی با موضوع دیپلماسی اقتصادی امریکای لاتین با تاکید بر تجربه تحریمی کوبا برگزار گردید.

پیش از نشست، جناب دکتر صادقی شاهدانی رئیس دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی ضمن دیدار با آقای صالحی بر ظرفیت های موجود برای همکاری فی مابین این مجموعه و سفرای جمهوری اسلئیس ایران تاکید و موافقت اولیه برای همراهی ایشان با دفتر مورد تفاهم قرار گرفت.


نشست کارگاه تجربه با معرفی اعضا دفتر و تمرکز پژوهشی شورای مرکزی و همچنین معرفی مختصر از سوابق اجرایی آقای صالحی بعنوان سفیر جمهوری اسلامی در کوبا و اسپانیا و مدیریت اداره کل ترجمه و اداره کل کنفرانس ها و اداره کل امریکای جنوبی آغاز گردید.


ایشان در طرح موضوع نشست به نگاه جامعه بین الملل نسبت به امریکای لاتین پرداخته و در ادامه به تجربه حضور در جمهوری کوبا اشاره کردند. شرایط تحریمی سخت و تصویر اقتصادی ضعیف کوبا در آغاز دوران تحریمی و از سویی راهبرد مقاومت ملی و دولتی کوبا در ساخت درونی دو محور اصلی در بیان ایشان بود.
استاد دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه در تشریح این دو محور به حجم بالای فشار ها و دوره ی زمانی بلند مدت تحریم های ایالات متحده علیه کوبا اشاره داشتند و در عین حال نقطه قابل توجه را در اراده عمومی مردم و کارگزاران در پافشاری بر حقوق خود ضمن دیپلماسی فعال با پروتکل های انقلابی دانستند و سیاست کوبا در برون رفت از شرایط سخت اقتصادی را تکیه بر تولید و تجاری سازی دانش بومی و بنیادین کوبا یعنی بهداشت و درمان، صنعت جهانگردی، تهاتر کالایی و اعزام پزشک برشمردند.
در پایان پس از پرسش و پاسخ کوتاه بین اعضای دفتر و ایشان؛ از حضور و اشتراک تجربیات جناب آقای صالحی تقدیر بعمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.