نشست نقش کتاب در دیپلماسی فرهنگی

نشست نقش کتاب در گفتمان سازی گام دوم انقلاب اسلامی با حضور معاون ارتباطات دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

امیر حسین عرب پور دانشجوی مدیریت بازرگانی دانشگاه امام صادق (ع) و معاون ارتباطات دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی در بخش دوم این پنل با مرور مطالبی از نقش بین المللی انقلاب اسلامی و حضور کارآمد در میان افکار عمومی جهان به افزایش منزلت و اعتبار جهانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بیانیه گام دوم پرداخت و گفت : در تکمیل نکات دکتر حسن نژاد آنچه من می خواهم درباره دیپلماسی فرهنگی بگویم نشات گرفته از نقش کتاب در تاثیر بر باورها و بهبود تصویر ملی کشورها است.

وی افزود : در این بین دیپلماسی اقتصادی به عنوان ابزار و مکملی برای دیپلماسی فرهنگی و نفوذ در باورها استفاده می شود و برندینگ ملی و بین المللی را در حوزه کتاب و صنعت چاپ و نشر بیش از پیش تقویت می کند.
عرب پور افزود : سابقه تاریخی هم نشان میدهد ورود اسلام به جنوب شرق آسیا مثل مالزی و اندونزی از طریق تجارت و در یک کلام دیپلماسی اقتصادی بوده است و ما نیز باید در دیپلماسی اقتصادی که صادرات از اصلی ترین بنیان های آن هست و در بند ۱۲ سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز به گسترش روابط اقتصادی با همسایگان اشاره شده است توجه زیادی داشته باشیم.


این پژوهشگر حوزه دیپلماسی اقتصادی گفت : مطالعات و پژوهش هایی که صورت گرفته نشان میدهد منطقه غرب آسیا و همسایگان ما مرکز ثقل تمدن سازی نوین اسلامی هستند و باید روابط اقتصادی و فرهنگی خود را با این کشورها افزایش داد و حال کتاب به عنوان یک کالای استراتژیک و ابزار انتقال پیام میتواند در فرآیند گام دوم انقلاب اسلامی در افق تمدن سازی مورد استفاده قرار گیرد و با ترجمه محتوا به زبان های گوناگون صادر شوند. به ویژه بازار ۶۰۰ میلیونی همسایگان با توجه به کاهش ارزش پول ملی برای صادرات باید در الویت قرار گیرند.
عرب پور در پایان با اشاره به اینکه دوره سی و دوم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بسیار حائذ اهمیت است گفت : آنچه امروز علی رغم خصامت های بین المللی استکبار جهانی به سردمداری آمریکا و رژیم صهیونیستی در این رویداد بزرگ کتاب محور نمایان است تمایل ملل و کشورهای مختلف با وجود خصامت های بین المللی علیه مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی است که با حضور در این نمایشگاه به معرض دید همگان گذاشته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.