سهم ایران از بازار ۲۳۰ میلیارد دلاری روسیه، فقط نیم میلیارد دلار است

محمدمهدی بازگیرخوب، کارشناس میز بازاریابی بین الملل اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع) درمورد مزایای ایجاد هاب ارزی بین ایران و روسیه با برنامه «گفتگوی اقتصادی» رادیو گفت وگو مصاحبه تلفنی کرد.

بازگیرخوب گفت: بحث لجستیک و تبادلات مالی دو رکن اصلی تجارت هستند که اینها یک شبه و با چند سفر هم حل نخواهندشد.

وی با بیان اینکه سهم ایران از بازار ۲۳۰ میلیارد دلاری روسیه، فقط نیم میلیارد دلار است افزود: در دیدار هفته قبل رئیس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ایران هر دو طرف اعلام کردند که هیچ مشکلی برای ادامه روابط اقتصادی و سیاسی و فرهنگی دو کشور در بالاترین سطوح وجود ندارد.

بازگیرخوب عنوان کرد: ایران بعد از فرصت قطر و ارمنستان و مناقشه ترکیه و روسیه باز هم فرصت جدیدی پیدا کرده و آن، بازار روسیه است.

کارشناس میز بازاریابی بین الملل در اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: تجارت چیزی جز برقراری ارتباط صحیح بین خریدار و مشتری نیست و اگر بتوانیم این ارتباط صحیح را بین تجار ایرانی و روسی برقرار کنیم می توان مبادلات تجاری را افزایش داد.

بازگیر با بیان اینکه ما هنوز بازار روسیه را نشناختیم افزود: اخیراً یک مرکز تجاری در مسکو افتتاح شده و به نظر می رسد تأسیس چنین مراکزی در ایران نیز با توجه به نبود بودجه و دولتی بودن رایزنان بازرگانی، که اشراف کاملی هم بر موضوعات ندارند، ضروری است.

این مصاحبه در تاریخ دوم مرداد ۱۴۰۱ انجام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.