معرفی دکتر مهدی صفری

دکتر مهدی صفری از دیپلمات های با سابقه ایرانی و دانش‌آموخته مقطع دکترای تخصصی مهندسی برق و مخابرات است. او همچنین در رشته علوم سیاسی در دانشگاه جورج واشنگتن تحصیل کرده و به زبان های آلمانی، روسی و انگلیسی آشناست. در سوابق دیپلماتیک او سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتحاد جماهیر شوروی، جمهوری خلق چین و اتریش قابل ملاحظه است.
همچنین در دهه ۸۰ شمسی دکتر صفری مسئولیت انجام #مذاکرات رژیم حقوقی دریای خزر را با رتبه نمایندگی تام الاختیار رئیس جمهور ایران در کارنامه دارد. دو دوره حضور صفری در مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ نیز قابل توجه است.
مهدی صفری در سالهای اخیر به عنوان‌ مدیرعامل و عضو هیئت مدیره چند هلدینگ اقتصادی تجاری نیز فعالیت داشته است تا اینکه در تاریخ ۲۳ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ از سوی حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه دولت سیدابراهیم رئیسی به عنوان معاون دیپلماسی اقتصادی منصوب شد.
علی‌رغم چالش‌های موجود خارجی و نقاط ضعف داخلی، کارشناسان حضور او در این جایگاه را مثبت و کارآمد توصیف کرده‌اند و روحیه عملگرایانه، شناخت مجرب از سیاست های کشورهای شرقی (به ویژه ناظر به همکاری های راهبردی با چین و روسیه) و سابقه دیپلماتیک درون سازمانی او در وزارت امور خارجه را از ویژگی‌های برجسته و امیدبخش دانسته‌اند.

قابل ذکر است که نشست کارگاه تجربه دوران سفارت ایشان در چین توسط اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق علیه السلام در سال ۹۸ برگزار گردیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.