کسب رتبه اول پژوهشی در دانشگاه امام صادق(ع)

دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی با کسب رتبه اول پژوهشی به عنوان مجموعه برتر پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) برگزیده شد. بیست و یکمین جشنواره دستاوردهای پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) با حضور ریاست دانشگاه، رؤسا و معاونین پژوهشی دانشکده ها و اعضای هیأت علمی برگزار و از برگزیدگان پژوهشی در سطح دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

توکلی دبیر علمی_اجرایی دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به ۴ سال فعالیت مستمر مجموعه در پیشبرد هماهنگ دانش و تجربه، هدف اساسی در دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی را تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب در سامان بخشی به روابط اقتصادی خارجی و مرجعیت علمی در حوزه موضوعی مربوطه بیان نمود و گفت: رتبه اول سایت در جستجوهای مربوط به موضوع این مجموعه، حضور بیش از ۳۶۰۰ دنبال کننده تخصصی در ۴ شبکه اجتماعی، ٨ همکار رسانه جمعی سطح اول کشور، ٢ شبکه رادیویی و شبکه شرکای راهبردی ما در عالی ترین سطوح ملی متولی در دیپلماسی اقتصادی حاصل زحمت معاونت رسانه و ارتباطات به لطف خداوند بوده است.

همچنین برگزاری قریب به ۴۰ جلسه کارگاه تجربه، نزدیک به ١٠٠ یادداشت تحلیلی و گزارش راهبردی، بیش از ۱۰ بازدید میدانی کشوری، عضویت ١٣ عضو پژوهشگر از دانشگاه های دیگر، ۴ تالیف در شرف داوری و چاپ، برگزاری هفته علمی_ فرهنگی چین و ٢ سمینار بین المللی اهم فعالیت های معاونت پژوهش و نشر دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی بوده است.

معاونت برنامه ریزی و آموزش محور بعدی از گزارش توکلی بود که با اشاره به برقراری بیش از ۵۰ جلسه مباحثه هفتگی آموزشی، مدارس تابستانه سالهای ٩٨ و ٩٩، یک مدرسه مجازی در پاییز ٩٨، کارگاه های آموزشی و هماهنگی اداری با سازمان دانشگاه گزارش شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی امروز محل رجوع متخصصین و نهادهای عالی کشور در برخورد با فضای روابط اقتصادی خارجی شده است، یادآور شد: ما از ابتدا، در مجموعه عهد مشترکی داشته ایم و آن اینکه اگر سوار بر کشتی در حال حرکت با شتاب در مسیر مرجعیت علمی قرار گرفته ایم، در کنار هیچ جزیره کوچکی لنگر ننداخته و از مقصد نهایی به ازای توقف گاه های میانی چشم پوشی نکنیم. از این رو به صراحت میتوان دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی را در حال جابجایی از مرحله رشد به مرحله بلوغ تصور نمود که از آن به گام دوم این مجموعه میتوان اشاره کرد. فلذا در ازای بذل محبت و توجه دانشگاه به این مجموعه، دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی آمادگی طراحی و پیاده سازی الگوی استقرار تشکل های علمی را داراست و از میان تقاضاهای شکل گرفته تا کنون، دانشگاه امام صادق(ع) اولویت بلاشک ما در انتقال این مدل تعالی و ارتقای مجموعه های پژوهشی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.