معرفی دکتر محسن شاطرزاده یزدی

دکتر محسن شاطرزاده یزدی فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی اصفهان در مقطع کارشناسی و رشته مهندسی مواد از دانشگاه INSA لیون فرانسه در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری تخصصی و به زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسوی مسلط است.

دکتر شاطرزاده در طول سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل بود. وی علاوه بر تجربه معاونت پژوهش و فناوری پژوهشگاه علوم فضایی ایران و معاونت توسعه بازار گروه هلدینگ مپنا، در دولت نهم به دعوت وزیر صنایع و معادن وقت به عنوان معاون امور بین الملل و اقتصادی این وزارتخانه و نماینده وزیر در کمیسیون‌های عالی کشوری منصوب شد.

در حوزه تحقیقات علمی پژوهشی دکتر شاطرزاده چندین عنوان کتاب در زمینه‌های تخصصی فنی مهندسی و همچنین ۶۶ عنوان مقاله در ژورنال‌ها و کنفرانس‌های بین المللی و داخلی چاپ و ارائه داده‌اند.

زمینه‌ فکری و مدل عملیاتی دیپلماسی اقتصادی با تغییر ساختار وزارت امور خارجه به وزارت روابط خارجی و تجارت بین الملل، صدور خدمات فنی مهندسی و زنجیره تجارت مواد غذایی از جمله آرای وی در این حوزه است.

هم اکنون نیز دکتر شاطرزاده مشاور وزیر و مسئول ابرپروژه کشت فراسرزمینی در وزارت جهاد کشاورزی است.

قابل ذکر است که نشست کارگاه تجربه دوران سفارت ایشان در برزیل توسط اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق علیه السلام در سال ۹۸ برگزار گردیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.