معرفی دکتر ابراهیم شیبانی

دکتر ابراهیم شیبانی متولد ۱۳۲۷ و استاد تمام گروه اقتصاد دانشگاه تهران، رئیس کل پیشین بانک مرکزی ایران از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۶، سفیر سابق ایران در اتریش از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۱، مسلط بر زبان انگلیسی و آشنا به زبان اردو است.
وی پس از اتمام دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران با هدف ادامه تحصیلات، ابتدا به اروپا و سپس به آمریکا رفت و دیپلم عالی آمار را از مؤسسه مطالعات اجتماعی لاهه در هلند، کارشناسی ارشد و دکترای اقتصاد از دانشگاه ایندیانای آمریکا گرفت.
دکتر شیبانی با تجربه همکاری در دولت هشتم و نهم از ریاست بانک مرکزی استعفا کرد و پس از یکسال در سال ۱۳۸۷ ابتدا به عنوان‌ نماینده اعزامی جمهوری اسلامی ایران به بانک توسعه اسلامی مأمور شد که با نظر رهبری انقلاب به عنوان سفیر ایران در اتریش، اسلوونی و اسلواکی منصوب شد.
قابل توجه است که نمایندگی اتریش با مزیت میزبانی مقر سازمان‌های بین‌المللی همواره از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار بوده و هست.
وی پس از بازگشت به ایران به تدریس در دانشگاه تهران ادامه داد و از سال ۱۳۹۳ با حکم رهبر انقلاب به عضویت حقیقی شورای راهبردی روابط خارجی و ریاست کمیسیون اقتصادی این شورا درآمد.

دکتر شیبانی از حامیان جدی اولویت همکاری با همسایگان در روابط اقتصادی خارجی برای جمهوری اسلامی ایران بوده است که در دکترین سیاست خارجی دولت سیزدهم نمود جدی یافته است.
همچنین او طی سنوات گذشته در شورای پول و اعتبار بانک مرکزی و وزارت امور‌اقتصادی و دارایی و تیم مذاکرات هسته‌ای حائز کرسی عضویت و مشورت بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.