گزارش اولین نشست شورای علمی دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی

اولین نشست شورای علمی دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق(ع) به همت رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد و رئیس دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی، با حضور دکتر سید جلال دهقانی فیزوزآبادی استاد تمام و نظریه پرداز روابط بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی و دبیر علمی کنفرانس امنیتی تهران برگزار شد.

نشست شورای علمی دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی با حضور دکتر دهقانی فیروز آبادی

این نشست عصر روز سه شنبه ٩٨/٢/١٧ در محل دفتر ریاست دانشکده م.ا و اقتصاد برگزار گردید.
در ابتدا توکلی دبیر علمی اجرایی دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور دکتر دهقانی فیروزآبادی و حمایت و اراده مشترک در سطح رؤسای دو دانشکده گزارشی از پیشینه، سازمان، منطق و بیانیه مأموریت دفتر ارائه و بر حفظ و تقویت این اراده هدف مشترک تاکید کرد.
در ادامه نساج معاون آموزشی دفتر ضمن گزارشی از اقدامات انجام شده در طی دوره گذشته با رویکرد دانش افزایی و مهارت آموزی اعضاء از جمله دوره آموزشی بهاره مبتنی بر مباحثه و تدریس کتب منتخب پرداخته و سپس به تشریح برنامه آتی دفتر (مدرسه تابستانه) پرداخت.

حسنی معاون رصد و پژوهش دفتر نیز با اشاره به اهم موضوعاتی که در دستور کار این معاونت قرار گرفته است به گزارشی از بازدیدها، کارگاه های تجربه، نشست های تخصصی، یادداشت نویسی اعضاء پرداخته و محور هایی چون ارائه های دانشجویی را برنامه های آتی این معاونت برشمرد.

عرب پور معاون ارتباطات دفتر نیز به حوزه کاری این معاونت و تجربه چند ساله در رفت و آمد با نهاد های خارج دانشگاه اشاره و ترسیم دقیقی از رویه ها و همکاران خارج دانشگاهی این دفتر ارائه نمود.

موسوی به عنوان معاون اجرایی ماموریت این معاونت را پشتیبانی اداری در اجرای تصمیمات شورای مرکزی و اجرای روند های سازمانی معرفی کرده و در ادامه به هماهنگی میان معاونین بعنوان دیگر رویکرد این معاونت پرداخت.


نشست شورای علمی دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی با حضور دکتر دهقانی فیروز آبادی

دکتر دهقانی فیروزآبادی با تشکر از روسای دانشکده های علوم سیاسی و اقتصاد در توجه متمرکز به این موضوع، حجم پیشرفت عملی و تولید محتوا در این دفتر را خارج از تصور اولیه خواند و بر ارائه و اشتراک خروجی های دفتر با سایر نهاد های علمی و دانشگاه های معتبر داخلی تاکید کرد.
این نظریه پرداز حوزه روابط بین الملل با دقت بر ضرورت پرداختن به این موضوع و فقر علمی و نیروی انسانی، به رئوس محور ها و ابعاد دیپلماسی اشاره نمود و نوآوری و تولیدات دست اول را از جمله قیود حضور در این موضوع علمی و اجرایی خواند.
معاون سابق حقوقی و سیاسی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ناظر به ظرفیت ها و توان ظهور یافته در این دفتر بر تشکیل ساز و کاری بزرگ تر از دفتر مطالعات و با راهبری این مجموعه در دانشگاه امام صادق(ع) در جهت مرجعیت این جریان تأکید نموده و آقایان دکتر افتخاری و صادقی شاهدانی را بر تقویت این موضوع در دانشگاه دعوت نمودند.
در ادامه دکتر اصغر افتخاری رئیس دانشکده م.ا و علوم سیاسی بر تمهیدات لازم جهت رشد این مجموعه اشاره و حضور و دقت های راهبردی دکتر دهقانی فیروزآبادی را نشانه مؤیدی بر این امید خواندند. و از حداکثری کردن ابتکارات لازم در جهت جبران عقب ماندگی های کشور در این موضوع استقبال نمودند.
دکتر صادقی شاهدانی نیز بر پیشبرد اهداف کلان دانشگاه در قالب چنین مجموعه های موفقی اشاره و شکل گیری و تقویت شورای علمی این دفتر با حضور دکتر دهقانی فیروزآبادی را اقدام مبارکی خواندند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.