نشست عمومی با موضوع اقتصاد مقاومتی

شنبه ٨ دی ماه

نشست اول مجمع عمومی دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی با حضور اعضاء و جناب دکتر صادقی مدیر مسئول دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی در محل سالن شهید صدر برگزار گردید.
در ابتدای نشست،گزارشی از عملکرد چند هفته ی گذشته ی دفتر ارائه گردیده و به برنامه ها و تصمیمات آتی شورای مشورتی اشاره گردید.
دکتر صادقی در ابتدا شأن برون گرایی را در سند ابلاغی اقتصاد مقاومتی به مثابه زیر بنای لازم دانستند و هر گونه اقدام در چارچوب اقتصاد مقاومتی را متاخر از پیاده سازی دیپلماسی اقتصادی دانستند.
ایشان دیپلماسی اقتصادی را مقوله ای با چنین ضرورت و پشتوانه های علمی و فقهی و در عین حال خالی از متولی رسمی و جدی دانستند و وظیفه ی آحاد جامعه ی علمی و اجرایی را توجه مجاهدانه به ورود در بازار های جهانی دانستند.
ابعادحقوقی،سیاسی،مدیریتی،اقتصادی،ارتباطات و فرهنگ،الهیات و فقه اسلامی را در در گیری با این مسأله عنوان کردند و شاهد مثال هایی را برشمردند.
مسأله نیروی کار و مهاجرت متخصصین برای اشتغال و درآمد زایی یکی از مصادیق فعالیت دیپلماتیک اقتصادی است.
در بعد اقتصادی به روابط اقتصادی با همسایگان،جهان اسلام،و دنیای امروز با قلدر مآبی های ایالات متحده اشاره کردند.امروز ایالات متحده صراحت در دشمنی دارد.و از دشمنی های نظامی سیاسی و فرهنگی ناامید شده است.لیکن توجه خود را مستقیماً بسوی شاهرگ حیات ایران اسلامی معطوف ساخته است.و نیت بر قطع جریان خون اقتصادی فی مابین ایران و جهان پیرامون دارد.لذا همچون دوران دفاع مقدس بایستی اراده ای به حل معضل شکل بگیرد.و این جبهه ی دیپلماسی اقتصادی است.البته کار بسیار پیچیده و طاقت فرساست.اما آینده ای درخشان قابل تصور است که ان شاءالله شاهد خواهیم بود کالای ایرانی و خدمات ایرانی به پشتوانه ی اسلام و مکتب شیعی بر چشم مشتریان خارجی بنشیند.
در پایان ایشان به پاسخ نسبت به شبهات اعضا در فعالیت این دفتر پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.