ضیافت افطاری دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی با ریاست و معاونان دانشگاه امام صادق (ع)

چهارشنبه یکم خرداد ١٣٩٨ ضیافت افطاری دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی با حضور رئیس محترم دانشگاه حجه الاسلام دکتر سعدی، جمعی از رؤسای محترم دانشکده ها و معاونین محترم دانشجویی،فرهنگی و اداری،مالی دانشگاه و اساتید شورای علمی و شورای مرکزی و اعضاء دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی و کارشناسان و مدیران دانشگاه در محل حوزه ی ریاست(سالن ویژه-vip) برگزار گردید.


ابتدای جلسه با قرائت کلام ا.. مجید و خیر مقدم از سوی رئیس دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی جناب دکتر صادقی شاهدانی خدمت حاضرین و تفقد از آقای دکتر دهقانی فیروزآبادی به مناسبت درگذاشت پدر گرامی ایشان و سپاسگزاری از توجه ریاست دانشگاه به این مجموعه علیرغم کثرت مشغولیت ها آغاز شد.


در ادامه توکلی دبیر علمی اجرایی به بیان پیشینه و سازمان و چشم انداز دفتر پرداخته و تنظیم سند ملی دیپلماسی اقتصادی به سفارش نهاد های حاکمیتی مربوطه را اهم برنامه ی میان مدت این مجموعه برشمرد.
نساج معاون آموزشی دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی اولین ارائه گزارش از اقدامات انجام شده اعم از بررسی الگو های موجود در دانشگاه های معتبر جهان در آموزش دیپلماسی اقتصادی و همچنین برگزاری سلسله نشست های مباحثه حول کتب منتخب پرداخت و در ادامه به برگزاری مدرسه تابستانه در سال جاری و ریز برنامه های مربوطه به آن اشاره کرد.


حسنی معاون رصد و پژوهش ضمن ارائه ی مختصری از رئوس مربوط به معاونت رصد و پژوهش ، فهرستی از بازدید ها و نشست های تخصصی انجام گرفته و همچنین چشم انداز های این معاونت در برگزاری المپیاد دانشجویی،سمپوزیوم بین المللی،امتیاز مجله ی علمی و تهیه مجموعه مقالات مربوط به این حوزه را برشمرد.
عرب پور در ادامه به شرح وظایف معاونت رسانه و ارتباطات پرداخت و راه اندازی وب سایت ،صفحات مجازی در شبکه های اجتماعی و ارتباط گیری با نهاد های اجرایی کشور در سطح ملی را راهبرد قطعی این معاونت برشمرد و از شکل دهی مجمع سفرای اقتصادی در آینده ای نزدیک به ابتکار دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی و میزبانی دانشگاه امام صادق علیه السلام خبر داد .

در ادامه دبیر علمی اجرایی ضمن تشکر از معاونین دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی و بویژه موسوی معاون اجرایی و پشتیبانی به جمع بندی گزارش ها پرداخته و از ریاست محترم دانشگاه دعوت به ایراد سخنرانی و رهنمود کرد.
به دعوت ریاست محترم دانشگاه آقایان دکتر سید جلال دهقانی فیروزآبادی و دکتر اصغر افتخاری اساتید عضو در شورای علمی دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی به تقدیر از عملکرد گذشته این مجموعه پرداخته و حسن نظر دانشگاه در حمایت های ساختاری و ارتقای اهداف این مجموعه را در قالب قطب علمی پیشنهاد کردند.
دکتر مصلایی پور رئیس دانشکده الهیات با ابراز خرسندی از حضور در چنین نشستی وجود افق های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت در ضمن حضور دانشجویان از همه ی دانشکده ها را اتفاق مبارک و نوید بخشی دانسته و مراتب تقدیر خود را ابراز داشتند.


دکتر کردنائیج در ادامه به اهمیت چنین حرکت خودجوش و دغدغه مند اشاره نموده و حضور در این نشست را علیرغم دعوت در نشست فعالان اقتصادی ریاست محترم جمهوری در سالن اجلاس سران،نشانه ی احترام به این مجموعه ی بانشاط و دقیق دانستند.و از آمادگی کامل و همه جانبه خود در اصلاح و پیشرفت در حرکت این مجموعه خبر دادند.

ریاست محترم دانشگاه ضمن آرزوی قبولی عبادات در ماه مبارک رمضان حضور در مجموعه ی اساتید و پژوهشگران دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی برای دومین بار در دوران مسئولیت دانشگاه را توفیق الهی و نشانه ی جدیت و رضایت از عملکرد دغدغه گرا و مسأله محور دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی خواندند.ایشان اشاره داشتند: جمع شرایطی در محیطی مانند دانشگاه امام صادق علیه السلام برای پیگیری چنین مسائل و موضوعات حساس و میان رشته تقریبا بی نظیر است و شکل دهی و حرکت این مجموعه منطبق با اراده و رسالت دانشگاه امام صادق علیه السلام است.ایشان در ادامه و در ضمن تأکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت های بین رشته و فضاهای بسیار متنوع و قابل دسترس برای دانشگاه،بر پیگیری ارتقای مجموعه ی این دفتر و تشکیل قطب علمی تاکید نموده و بطور ویژه دبیر علمی اجرایی را به پیگیری نسبت به ترفیع سطح این مجموعه در دانشگاه مأمور نمودند.
در پایان به مناسبت ١٠٠٠ روز فعالیت علمی و اجرایی دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی مراسم تنفیذ یادبود از سوی ریاست محترم دانشگاه و حاضرین برگزار گردید.


اقامه نماز به امامت حجه الاسلام دکتر سعدی و ضیافت پر نور افطاری و عکس یادبود جمعی همراه با دعای خیر از سوی حاج آقای مباشری معاون دانشجویی و فرهنگی جهت توفیقات جمع حاضر ، پایان بخش این برنامه بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.