تشکیل جلسه افتتاحیه کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی

نخستین جلسه کاری کمیته دیپلماسی اقتصادی با مشارکت دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان شورای مشورتی، ذیل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۲۷ بهمن ۹۹ به ریاست دکتر عباس مقتدایی و حضور کابینه دولت در سطح معاونین بین الملل هیأت وزیران در ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

در این نشست مطابق با دستور جلسه، معاونین وزرا به ایراد اهم نکات و چالش های وزارتخانه متبوع در طراحی و پیگیری ابعاد خارجی روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران پرداخته و ملاحظات سازمانی مربوطه جهت اصلاحات رویه اجرایی را مطرح نمودند.

حجت الاسلام دکتر ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و مهندس میرسلیم نیز با اشاره به تصمیم راهبردی نظام در پیگیری و پیاده سازی دیپلماسی اقتصادی، حمایت ارکان اجرایی، تقنینی و سیاستی در این تصمیم را قطعی ارزیابی نمودند.

دکتر صادقی شاهدانی رئیس شورای علمی دفتر مطالعات دیپلماسی اقتصادی و مسئول شورای مشورتی کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به جایگاه فرابخشی دیپلماسی اقتصادی، اصلاح ساختار اداری در متولی گری دیپلماسی اقتصادی را پیشنهاد اول در حرکت جدید مجلس شورای اسلامی قلمداد نمود و از حسن توجه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و دکتر مقتدایی نائب رئیس اول کمیسیون در تشکیل این کمیته تشکر و قدردانی نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.