معرفی دکتر محمدرضا دهشیری

دکتر محمدرضا دهشیری متولد ۱۳۴۳ در یزد، دیپلمات ارشد و استاد تمام دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امورخارجه است. وی تحصیلات کارشناسی ارشد معارف اسلامی و علوم سیاسی در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و مقطع کارشناسی ارشد و دکتری علوم سیاسی از دانشگاه لوموز فرانسه را با تسلط بر زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسوی گذراند.
معاونت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در یونسکو نقش به‌سزایی در علاقه پژوهشی وی به مطالعات میان‌فرهنگی در روابط بین‌الملل داشته است.
از سوی دیگر، یک دوره چهارساله سفارت دکتر دهشیری در سنگال طی سال‌های ۹۸ تا ۴۰۲ نیز با توفیقاتی اقتصادی و فرهنگی همراه بوده است که از آن جمله افزایش حجم تجارت دوجانبه و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حوزه‌های کشتیرانی، خودروسازی و کشاورزی فراسرزمینی به شمار می‌آید.
همچنین انجام مصاحبه‌های منظم با خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های محلی، تقویت آموزش زبان فارسی و ارتباط با مذاهب و فرق دینی آفریقایی و از سویی استمرار انتشار مقالات و کتب علمی توسط وی قابل تقدیر بوده است.
وی از فعالان جدی ابتکار شبیه‌سازی‌های مذاکرات بین‌المللی در آموزش علوم سیاسی و اقتصاد بین‌الملل است.
دکتر محمدرضا دهشیری از سال ۱۴۰۲ با حکم شهید دکتر امیرعبداللهیان به ریاست دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه منصوب گردید که در طی این مدت نیز از انحلال این مرکز باسابقه آموزش عالی با کسب نظر دفتر مقام معظم رهبری جلوگیری نمود.
در مجموع چنین به‌نظر می‌رسد که حفظ شخصیت علمی و اجرایی توأمان و درک چندبعدی از مسائل بین‌المللی مهم‌ترین وجهه از کسب موفقیت دکتر دهشیری در طول چند دهه خدمات اجرایی و انتشار چند ده کتاب و مقاله علمی، تدریس در مقاطع تحصیلات تکمیلی و عضویت در تحریریه و مدیریت نشریات علمی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.